• Gwrichtsklachten 15206f3ac6

Spieren

 

Je gebruikt je spieren om te bewegen. Maar hoe houd je ze stevig en waardoor worden ze eigenlijk slapper? Misschien ben je wel heel sportief, of juist helemaal niet. Lig je al te kreunen als je alleen al aan beweging denkt. Maar je spieren hebben wel beweging en training nodig om je conditie en die van je spieren te verbeteren.

 

Veroudering

Als je ouder wordt neemt de oestrogeenproductie af waardoor spieren kunnen verslappen. Veroudering brengt ook met zich mee dat je armen, benen en buik minder strak worden. Wat je kunt doen is minstens drie keer per week extra lichaamsbeweging nemen. Wissel een bewegingsdag af met een rustdag opdat je spieren zich kunnen herstellen. 

 

Tips, oefeningen en mogelijkheden

Armen en benen

 

  • zwemmen
  • roeien
  • tennissen
  • badmintonnen
  • handballen
  • volleyballen
  • joggen
  • fietsen.

Bovenbeenoefening 

Ga op je rug op de grond liggen, buig je knieën en leg je armen slap langs je lichaam. Duw je billen van de grond en probeer dit drie seconden vast te houden.

 

Buikoefening

Ga op je rug op de grond liggen, buig je knieën, ondersteun je hoofd met beide handen. Til je schouders van de grond, kom in één tel omhoog en ga weer liggen. Duw met je handen je hoofd niet omhoog.


Heb je last van je spieren en gewrichten? Probeer dan eens Women's Flex-Up, een voedingssupplement speciaal bij stijve spieren en gewrichten. Meer weten over je lichaam en spieren? Maak dan een afspraak bij een van de Care for Women specialistes bij jou in de buurt!

 

 

Women's Flex up

Care for Women in de pers

opening bceeGezondheidsplein (filmpje)
Eerste specialistische welzijnscentrum voor vrouwen

cfw santeeSanté
Vrouwen verdienen speciale zorg

cfw telegraafTelegraaf
Aandacht voor het vrouwenlijf

cfw vriendinVriendin
Dankzij hormonen heb ik het plezier in mijn leven terug

cfw vivaViva
Last van Pre Menstruele Shit!

estheticienneEsthéticienne
Welzijn voor vrouwen